Μελέτες

Untitled 7
Βιβλιογραφίες
  • Γιώργος Π. Πεφάνης: «Βιβλιογραφικές πηγές για την ελληνική δραματουργία της μεταπολεμικής περιόδου (1950-2004). Πρώτη καταγραφή», στον τόμο: Κείμενα και νοήματα. Μελέτες και άρθρα για το θέατρο, Αθήνα, εκδόσεις Σοκόλη, 2005, σσ. 153-202.
  • Βάλτερ Πούχνερ: Τοπία ψυχής και μύθοι Πολιτείας: Το θεατρικό σύμπαν του Ιάκωβου Καμπανέλλη, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 2010
Αυτοτελείς εργασίες ή αναφορές σε αυτοτελείς εργασίες
  • Ανοιχτό θέατρο: Ιάκωβος Καμπανέλλης, 50 χρόνια θέατρο, Θεατρικό πρόγραμμα Βίβα Ασπασία, Αθήνα 2000/01.
  • Aliki Bacopoulou-Halls: Modern Greek Theater: Roots and Blossoms, Athens, Diogenes 1982.
  • Γιάννης Βαρβέρης: Η κρίση τον θεάτρου Α (1976-1984), Αθήνα 1985.
  • Γιάννης Βαρβέρης: Η κρίση του θεάτρου Β (1984-1989), Αθήνα 1991, σσ.77.
  • Γιάννης Βαρβέρης: Η κρίση του θεάτρου Γ (1989-1994), Αθήνα 1995, σσ. 87, 100 κ.ε, 240 κ.ε, 269.
  • Εβάννα Βενάρδου: Elpenor in post-war greek drama. The anti-hero who became protagonist.M.A. Dissertation King's College, London 1995
  • Κώστας Γεωργουσόπουλος: Κλειδιά και κώδικες θεάτρου, II, Ελληνικό θέατρο, Αθήνα 1984, σσ. 16, 49, 71, 73, 75, 96, 97, 98, 101, 106, 111, 148, 149, 150, 157, 162, 169, 185, 186, 194, 209, 214, 216, 237, 246, 248, 269, 270, 306, 319, 337, 338, 344, 356, 362, 36 4, 390, 395, 421, 422, 423, 425.
  • Θόδωρος Γράμματος: Το ελληνικά θέατρο στον 20° αιώνα. Πολιτισμικά πρότυπα και πρωτοτυπία, 2 τόμ., Εξάντας, Αθήνα 2002, Α’ σσ. 194-200, 209-214, 324 εξ., 396-100, Β’ σσ. 64 εξ., 79-82,171 εξ.
  • Ελίζα-Αννα Δελβερούδη: Οι νέοι στις κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου 1948-1974, Αθήνα 2004, σσ.45, 164, 381, 426, 470, 477 εξ.
  • Στάθης Δρομάζος: Νεοελληνικά θέατρο, Αθήνα 1986, σσ. 152-162.
  • Θέατρο Εξαρχείων: Ιάκωβος Καμπανέλλης / Άρθουρ Μίλλερ, Δύσκολες νύχτες, θεατρικό πρόγραμμα, Αθήνα 2005.
  • Αλκής Θρύλος: Το ελληνικό Θέατρο, Αθήνα, Ακαδημία Αθηνών / Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη, Αθήνα 1997. τόμ. Ε’, σσ.212, 217, 294, 298-300, τόμ. ΣΤ’ σσ.110, 117, τόμ. Ζ’ σσ.25, 26, 317-319 , 368, τόμ. Η’ σσ.270, τόμ. Θ σσ. 290-292, 352, 355-357, τόμ. Ι’ σσ. 457, 458, τόμ. ΙΑ’ σσ. 38, 43-45, 54, 62, 87, τόμ. ΙΒ’ σσ. 104, 108, 110, 111, 242, 250, 251.
  • Έλενα Καμηλάρη: Ραδιοφωνικές διασκευές του Ιάκωβου Καμπανέλλη, μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2005.
  • Γ. Ν Κάρτερ: θεατρική θεώρηση, Αθήνα 1978, σσ.22, 44, 79.
  • Κωνσταντίνος Κυριάκος: Από τη σκηνή στην οθόνη, Αθήνα, Αιγόκερως 2002, σσ.45, 158, 170, 171, 177, 223, 224, 229.
  • Μήτσος Λυγίζος: Το νεοελληνικό πλάι στο παγκόσμιο θέατρο, Αθήνα, Δωδώνη 1980, τόμ. Β’, σσ.165, 169, 410, 493.
  • Olga Mamali: Im Lande Kambanellis. Die erste Schaffensperiode von lakobos Kambanellis 1952-1959. Die «Trilogie des Hofes» und die «Trilogie des KriegesYi. Dramturgische Analyse und szenische Umsetzung der Stocke, Diss. Nomberg 2003.
  • Platon Mavromoustakos: Espace dramatique – espace scenique dans le theatre neohellenique contemporain, these de doctorat de 3e cycle, Université Paris III, Paris 1987.
  • Πλάτων Μαυρομούστακος: Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000. Μια επισκόπηση, Αθήνα 2005, σσ. 41, 72, 82, 100,108 εξ., 124, 140 εξ., 143, 145, 203, 225, 240 εξ.
  • Γιώργος Μιχαηλίδης: Νέοι Έλληνες θεατρικοί συγγραφείς, Αθήνα, Κάκτος 1975, σσ. 25-32.
  • Ν. Νικόπουλος: Κρίσεις για το Νεοελληνικό θέατρο, Δελφίνι – Μουσείο και Κέντρο Μελέτης του Ελληνικού θεάτρου, Αθήνα 1995, σσ.19, 40, 41, 76-78, 94, 95, 207, 209, 210.
  • Τ. Ντούλης: Το σύγχρονο ελληνικό θέατρο, Κέδρος, Αθήνα χ.χ.
  • Κυριακή Πετράκου: Η απήχηση του νεοελληνικού θεάτρου στο εξωτερικό. Μεταφράσεις – Παραστάσεις, Ergo 2005, Αθήνα σσ. 46-50 (αρ.212-270) και 108-112 (αρ. 93-125)
  • Γιώργος Π. Πεφάνης: Ιάκωβος Καμπανέλλης. Ανιχνεύσεις και προσεγγίσεις στο θεατρικό του έργο, Κέδρος Αθήνα 2000.
  • Μάριος Πλωρίτης: Της σκηνής και της τέχνης, Αθήνα, Καστανιώτης 1990, σσ.122, 124, 126.
  • Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου προς τιμήν του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Πάτρα, Περί Τεχνών 2006.
  • Elisabeth Samloglou (Lisa Samloglou): The Four Legs of the Table. Iacovos Kambanellis, as part of the Dissertation submitted for the M. A. in Theory and Practice of Literary Translation (with distinction), University of Essex 1983-4, σσ. xxii-xxxxiii.
  • Μαρία Στάμου: Η πολιτική Δραματολογία του Εθνικού Θεάτρου (1955-1995): Η περίπτωση Καμπανέλλη.Διπλωματική εργασία μεταπτυχιακών σπουδών, Ρέθυμνο 2012.
  • Συλλογικό αφιέρωμα, Δρώμενα 14, 1995, σσ.7-81.
  • Συλλογικό αφιέρωμα, θεατρικά Τετράδια 25 (1993), σσ. 3-61.
  • Συλλογικός τόμος, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Δήμος Ζωγράφου, Πνευματικό Κέντρο, Αθήνα 1994.
  • Πάρις Τακόπουλος: Τα κριτικά, (θέατρο 1966-1990), Αθήνα, Ποταμός 2002, σσ. 304, 305, 307, 308, 338, 432, 437.
  • Κατερίνα Χαλκού: Αρχαιοθελή νεοελληνική δραματουργία και τεχνικές του θεάτρου εν θεάτρω. "Η βουή" του Παύλου Μάτεσι, "Η τελευταία πράξη", του Ιάκωβου Καμπανέλλη και "Οι Ηθοποιοί", του Γιώργου ΣκούρτηΔιπλωματική εργασία μεταπτυχιακών σπουδών, Πάτρα 2014
  • Ευσεβία Χασάπη-Χριστοδούλου: Η ελληνική μυθολογία στο νεοελληνικό δράμα Από την εποχή του κρητικού θεάτρου έως το τέλος του 20ου αιώνα, 2 τόμ. Θεσσαλονίκη,University Studio Press, 2002, σσ. 844-865.

Comments are closed.